2013. január 14., hétfő

Horgolás- egy egyszerű trükk a kezdéshez


Sokaknak akik már ismerik a gyöngyhorgolás alapjait, gondot jelent eligazodni a 2. sor után.
Én erre kitaláltam egy egyszerű trükköt, nevezhetjük akár szamárvezetőnek is. J
Amikor lehorgoltuk láncszemekkel az első 6 gyöngyöt és gyűrűvé zártuk őket, akkor átvezetünk a gyöngyökön egy a horgoló cérnától eltérő színű cérnadarabot. Ez lesz a szamárvezetőnk.
A kép kicsit életlen, de azért látni lehet a fekete cérnát, amit átvezettem a gyöngyökön.
A szál mindkét végét hagyom szabadon lógni.
A második sor, vagy kör – ki, hogy nevezi- horgolásánál úgy horgolom le a gyöngyöket, hogy a fekete szálat „kikerülöm”. Menet közben rá fogtok jönni, hogy ezt hogy lehet megvalósítani.
 A képen látni, hogy hol fut a fekete szál. Itt is lehorgolom a 6 szemet, ezzel kész van a második kör. A gyöngyök vagy szemek számolása csak az első három sorban fontos, utána már megy minden magától.
A következő két képen látszik, hogy miről beszélek.
Bocs, a nem túl jó fotókért, de fél kézzel fotózni  nem a legegyszerűbb. J


Így néz ki a munkadarabunk a 2. kör lehorgolása után felülről.
A horgolótűt ki kellett vennem a fotózás miatt, de az természetesen benne van a hurokban amikor horgoltok.

Alulról pedig így néz ki, vagyis ez az első sor, amiben a fekete szál fut.

Most jön a harmadik sor.
Az első sor gyöngyein végig fut a fekete szál, a mi szamárvezetőnk. Tehát azokra a gyöngyökre kell most az új gyöngyöket horgolni, amiken NEM fut át ez a szál, mivel ezek tartoznak a második sorhoz. A képen látszik az első, a fekete szálas sor, a 2. sor és a 3. sor, ami a másodikra kerül.

Folytatva a horgolást, így néz ki a munkadarabunk.

Akár már a harmadik sor lehorgolása után ki is húzhatjuk a színes szálat, mert innen már nem lesz rá szükség.

Nekem ez a kis trükk mindig beválik.
Remélem tudtam azoknak segíteni, akik a kritikus 3. sornál szoktak elakadni. J
Választhattam volna valami színes gyöngyöt is, amit jobb fotózni, de most épp ez volt felfűzve. J
Ja, és bocs a nem túl szép körmeimért!
Még jó, hogy nem nyáron fotóztam, a kerti munkák idején! J

Jó horgolást!

7 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jó ötlet! Nagy segítség, hátha így sikerül! :-)
    Köszi!

    VálaszTörlés
  2. Bebi! Ha tudnád már hányszor álltam neki, de sose sikerült. Most letesztelem a tiéddel is :D. valahogy mindig elvesztem a fonalat út közben :S

    VálaszTörlés
  3. A kezdés nekem is mindig gondot jelent, de most kipróbálom a Te módszeredet, remélem menni fog! Egyébként én meg úgy csinálom, hogy az első sor legalább egy árnyalattal világosabb-sötétebb színű gyöngyből van, mert úgyis kupak jön rá és nem látszik!!! Köszi, hogy megosztottad velünk!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Magdi! Ki fogom próbálni a te módszeredet is! :)

      Törlés
  4. Nagyon ügyes megoldás....de én már csak maradok a fogpiszkálónál....azt szoktam meg!Azért köszi...soha sem lehet tudni!

    VálaszTörlés
  5. Most, hogy olvasom, ezt már mondtad nekem, de így még érthetőbb! Legközelebb kipróbálom!

    VálaszTörlés